BESİNLER VE SAÇA YARARLARI

Günlük olarak besinlerden yeterli vitamin ve mineralleri aldığınıza emin olun böylelikle saçınızı sağlıklı tutmanın başlıca yollarından birini çözümlemiş olursunuz. Saç için yeterli proteinin alınması lazımdır. Aksi takdirde saçlar zamanla zayıflayarak dökülebilir. Düşük kaliteli proteine sahipseniz kırılgan bir yapıya sahip olan saçlarınız daha da cansız hale gelecektir eğer yeterince beslenemiyorsanız bu sorunun önüne geçemezsiniz. Saç için besinlerimize dikkat etmeliyiz.

Saç için Faydalı Besinler

Tavuk, hindi, sığır eti, yumurta, düşük yağlı süt (peynir, süt, yoğurt) gibi besinleri tüketmiyorsanız demir eksikliği yaşıyor olabilirisiniz.Demir düzeylerin de azalma zamanla, kelliğe yol açabilir. Günümüz de yapılan araştırmalar da demir alımı ve saç dökülmesi arasındaki ilişki de demir eksikliği tedavisi görüldüğün de saçlarda ki aşırı dökülmenin zamanla azaldığı görülmüştür. Yağsız kırmızı et, hindi, yumurta sarısı, kuru fasulye, kurutulmuş meyve, kepekli tahıllar gibi besinler deki çinko da saç dökülmesini engelleyici bir yapıdadır. Saç dökülmesi problemi yaşıyorsanız doktora gidip kan testinizi yaptırıp çinko seviyenizi ölçtürmelisiniz. Eğer ki çinko seviyeleriniz normalin altındaysa günlük çinko alımını artırmak gerekebilir. Bu mineral androjen düzeylerini etkilediği için saç kaybı ile ilişkili hormonları tetikleyerek saç dökülmesini engeller.

Besinlerin Saça Faydaları

İstiridye, fındık (ceviz, kaju fıstığı, cevizler, badem), fasulye, sığır eti, kuzu eti içerisinde ki omega3 yağ asitleri sayesin de mat , cansız ve güçten yoksun saçları güçlendirir. Bu besinleri düzenli olarak tüketmeli tüketemiyorsak dışarıdan vitamin hapı şeklinde takviye almalıyız. Somon, sardalya, ringa balığı, uskumru, keten tohumu, ceviz gibi besin değeri yüksek besinleri tüketen kişilerde saç dökülmesinin daha az olduğu günümüz de yapılan çalışmalar da görülmüştür.

Keten tohumu da yukarı da sıraladığımız besinler gibi saç dökülmesini önleyici bir besindir. Rahatlıkla tüketilebilir. Tatlı ve salatalarınıza ekleyebilirisiniz. Her gün 1 tatlı kaşığı keten tohumu tüketimi sizin için yeterli olacaktır. Günde 2 litre su tüketimi saçların daha canlı ve nemli olmasını sağlar.Saçların dörtte biri su olduğu için düzenli olarak tüketimin de saçlar eskisine göre daha sağlıklı olur. Doktorlar tarafından gün de sekiz bardak su önerilir.

C vitamini eksikliği başta bağışıklık sistemi olmakla beraber saçları da etkiler. C  vitamini eksikliği vücudunuzda ki saçları kuru ve zayıf yapabilir, demir emilimin de  azalma olabilir. Saç sağlığınız için günlük c vitamininizi almalısınız böylelikle demir emiliminiz de düzenli olmuş olur. Günlük olarak taze bir şekilde tükettiğiniz sebze ve meyvelerden c vitamininizi karşılayabilirsiniz. Brokoli, yapraklı sebzeler, yeşil biber, turunçgiller, çilek gibi besinlerin için de biotin bulunur. Biotin eksikliği saçları daha kırılgan yapar. Yeterli tüketimin de bu vitamin  saç ve tırnakları daha güçlü hale getirir.

Sağlıklı saçlara sahip olmak istiyorsanız günlük gereken vitamin ve mineralleri aldığınızdan emin olmalısınız. Böylelikle besin yoluyla saçlarınızda oluşabilecek sorunları ortadan kaldırmış olursunuz.