HAMİLELİK SONRASI OLUŞAN SELÜLİTLERLE SAVAŞ!

Oluşumu ergenlik sonrası başlayan selülit genellikle bacak ve kalçalarda nadiren de diz çevresinde görülen portakal kabuğu görüntüsüdür. Sanıldığının aksine sadece kilolu bayanlarda değil zayıf bayanlarda da görülmektedir. Bu sebeple selülit oluşumunu özel bir kesime ait bir hastalık olarak nitelendirmek yanlış olacaktır. Diz ve bilek iç kısımlarında, kaba etlerde, bacağın üst bölümlerinde, baldırların arkasında, uyluk kemiğinin üst tarafında selülit oluşumu oldukça yaygındır. Selülitler ilerleyen dönemlerde ağrılı bir hal alabilir. Hormonal değişikliklerin ortaya çıktığı dönemler olan ergenlik, hamilelik ve menopoz dönemlerinde oluşumları daha da artar.

Selülit oluşumu nasıl gerçekleşir?

Beslenme alışkanlıklarındaki yanlışlıklar, hareketsizleşen yaşam, tütün mamülleri ve alkol kullanımı, sürekli değişen kilo, dar pantolonlar, gebelik, ilaç kullanımı, az su tüketimi, tuz oranı yüksek gıdalar, sürekli olan kabızlık, otururken bacak bacak üstüne atmak, stresli yaşam, varis oluşumu gibi çeşitli sebepler selülit oluşumuna ortam hazırlayan etkenlerdir. Bunların yanında yüksek topuklu ayakkabılar giymek ve aynı pozisyonda uzun süre kalmak da selülit oluşumunu hızlandıran faktörlerdir. Gebelik dönemi selülit için oldukça risk taşıyan bir dönemdir. İnsülin ve prolaktin gibi gebelikle birlikte artış gösteren hormonlar toplardamar girişlerinde oluşturdukları set ile selüliti arttırırlar. Gebelik sonrası emzirme dönemi ise selülitler için oldukça faydalıdır. Gebelikte alınan kiloların kaybedilmesini de sağlayan emzirme döneminde annenin kafein ve kimyasal içeren ürünleri çok fazla tüketmemeleri önerilmektedir. Tuz kullanımını son derece kısıtlayarak sıvı tüketimine yönelmelidirler.

Selülitten kurtulmanın yolları nelerdir?

Diyet yapmak vücutta oluşan pek çok sorun için bir çözüm niteliğindedir. Diyet yapmak uzun süre aç kalmak demek değildir. Sağlıklı bir şekilde beslenerek vücuttaki fazla yağlardan kurtulmaktır. Selülitler için mucizevi bir diyet bulunmamaktadır ancak karbonhidrat alımının azaltıldığı, protein oranının belli bir seviyede tutulduğu ve kaliteli yağların az kullanılarak hazırlandığı bir diyet listesi ile selülit görünümünü azaltmak mümkündür. Gebelik esnasında yapacağınız beslenme türünüze göre selülit oluşumunuz daha hızlı gerçekleşebilir. Hazır gıdalar ağırlıklı beslenmek yerine meyve, sebze, baklagil açısından zengin bir beslenme programı uygulamak kan dolaşımınızı hızlandırarak bağırsaklarınız daha düzenli çalışmasına yardımcı olacaktır. Siyah üzümü çekirdeğiyle birlikte tüketmek ve deniz mahsülleri ağırlıklı beslenmek de selülit oluşumunu azaltıcı etki göstermektedir.  Tüm bunların yanında mevcut selülitleri azaltmak ve yeni oluşumları engellemek için alınması gereken en basit önlem bol su tüketmektir. Su en doğal şifa kaynaklarının başında yer alır. Cilde parlaklık kazandırır, düzgünleştirir ve onarır.