K VİTAMİNİ YARARLARI VE KAYNAKLARI

K vitamini, çeşitli vücut sistemlerinin düzgün işleyişinden sorumlu yağda çözünen bir vitamindir. Bu maddenin en önemli işlevi, kan pıhtılaşma sürecine yardımcı olmaktır. Ayrıca, aynı zamanda iskelet  ve kemikleri güçlendirmek , böbrek taşlarını önlemede yardımcı olur.Araştırmacılar ayrıca osteoporoz tedavisinde ve Alzheimer gibi kanser  kardiyovasküler hastalıkların önlenmesinde K vitamini rolü vardır.

K vitamini eksikliği, insan sağlığı için son derece zararlı olabilir ve böylece  doz aşımı önemli olabilir. Bir birey K vitamini eksikliği kanamaya (kanama), osteoporoz, kemik kırılması ve kolay morarma olasılığını arttırıyor. Ağır vakalarda, K vitamini eksikliği ölüme hastayı götürebiliyor.

Bu doz, tersine, vücutta vitamin K-toksisite meydana getirebilir. K vitamini aşırı tüketimi de inme veya vasküler sorunları tetikleyebilir dolayısıyla kan kalınlaşmasına neden olabilir. Eksikliği ya da aşırı dozda – hem zorlu koşullarından kaçınmak amacıyla Yani, bir zaman K vitamini tüketimi kolay gitmeli.

Gençler ve yetişkinler için K vitamini önerilen doz 75 mikrogram ve günde 120 mikrogramdır.

K vitamininden Zengin Gıdalar:

K vitamini sebze, meyve, otlar ve et dahil olmak üzere birçok farklı doğal maddenin içerisin de bulunabilir. Aşağıda listelenen tüm sistemlerin verimli çalışması sağlayarak, vücudun kendi seviyelerini tutmak için günlük diyet içerebilir on çeşit K vitamini içeren gıdalardır.

1. Kale:

Kale gezegende K vitamini zengin doğal kaynakları arasında yer almaktadır. Bu koyu yeşil yapraklı sebze birçok hayati vitaminler, mineraller ve güçlü antioksidanlar bir güç merkezi olarak kabul edilir. Ancak, bir gerektiğini lahana optimum sağlık yararları çizim için oldukça ham daha iyi pişirilmiş formunu bunu kullanmak.

2. Ispanak:

, En sağlıklı ve en yaygın olarak kullanılan yeşil yapraklı sebze ıspanaktır  K vitaminin başka mükemmel bir besin kaynağıdır haşlanmış ıspanakta ki tek bir porsiyonu da ki temel besin değerleri 888,48 mcg.

Gıda Kaynak 100g C vitamini Kalori 100 gr
Ispanak 483 mcg 23 g

3. Kuru Otlar:

Uzun tıbbi amaçlara hizmet için istihdam, otlar doğal olarak K vitamini kaynakları arasında iyi bir seçenektir  K vitamini de dahil olmak üzere çeşitli hayati besin doludur ögeleriyle doludur. Kurutulmuş fesleğen, adaçayı, kekik, kişniş, mercanköşk, kekik ve maydanoz E vitamini alımının arttırılması için rutin diyetlerinize dahil etmek önemli seçeneklerdir.

Gıda Kaynak 100g C vitamini Kalori 100 gr
Kurutulmuş fesleğen 1715 mcg 251 g
adaçayı 1715 mcg 315 g
kekik 1715 mcg 276 g
kişniş 12.0 mcg 23 g
mercanköşk 622 mcg 271 g
kekik 622 mcg 306 g
maydanoz 1640 mcg 36,0 g

k vitaminini sağlıklı beslenmesi için vücut sağlığı için diyetinizden çıkarmayın.