SAÇ BAKIMINDA GEREKLİ BESİNLER

Saç folikülleri proteinden yapılmıştır ve ne yemekyediğimiz  önemli ölçüde saçınızın sağlığını etkileyebilir. Saç büyümesini teşvik etmek için önerilen gıdaların birçoğu hayvan tabanlı iken, yumurta, yağsız et ve yoğurt gibi,  hayvansal ürünler tüketimi  yoksa özellikle önemli olan saç büyümesini artırmak için kullanılan epeyce sebze vardır .

Saç için faydalı gıdalar neler? :

Fasulye’nin saça faydaları varmı?

Siyah fasulye, barbunya fasulyesi, barbunya ve fasulye diğer birçok çeşidi protein içeriği yüksek olan ve protein kalori içeriğinin önemli miktarını buradan türetmiş olursunuz. Saç proteinden oluşur, bu yüzden size gerekli protein için yumurta, balık veya yağsız et gibi hayvansal ürünlere izin vermeyen bir vejetaryen veya vegan diyet uyguluyorsanız ya da hayvansal ürünlerin yanında sağlıklı sebzeler baklagiller arıyorsanız, özellikle saç sağlığı için fasulye gibi protein bakımından zengin besinleri yemek önemlidir.

Brokoli tüketmenin saç için faydaları nelerdir?

Fasulye gibi, brokoli saç sağlığı ve büyümesi için gerekli olan proteini  içerir, çok türemiştir. LeonardBjeldanes, UC Berkeley beslenme bilimi profesörü, ve GaryFirestone, UC Berkeley, moleküler biyoloji profesörü göre, brokoli sindirim sırasında diindolylmethane dönüştürülür indol veya I3C denilen bir enzimi yüksektir. Diindolylmethane DHT, erkek tipi kelliğin bağlanmıştır testosteron iyi bilinen bir metabolitinin etkilerini inhibe ettiği gösterilmiştir.Bu sebeple yalnızca saç sağlığının korunmasında değil aynı zamanda kellik durumlarında da brokolili bir diyet uygulanarak hem tedavi hem de geride kalan saçların sağlığını garantilemiş olursunuz.

Ispanak yemenin saça faydası

Bu vücutta saç büyümesini artırmak yardımcı olabilir; kafa derisi, yağlar üretmek için kullandığı protein ve vitamin A ve C vitamini bakımından yüksektir, böylelikle ıspanak saç büyümesi için önemli bir sebzedir. Vitamin A ve C vitamini eksikliği saç dökülmesini geliştirir ya da  kısa uzamayan kırılgan ince saça yol açabilir.

Havuç besininin saça olan etkisi

Havuç genel derisi sağlığı teşvik yardımcı A vitamini kaynağıdır. Havuç aynı zamanda çok ıspanak gibi, sebumüretiminde  bir rol oynar ve havuçtan zengin bir diyet sağlıklı sebum üretimi ile hızlı saç büyümesine yol açabilir.

Soya ve soya ürünleri saç için faydalı mı?

Soya ve soya ürünleri somon ve pisi balığı gibi balığa izin vermeyen bir vejetaryen diyetiniz varsa ya da balık yemekten hoşlanmıyorsanız, omega-3 yağ asitleri, yüksek olan soya ürünlerini tercih edebilirsiniz.. Omega-3 yağ asitleri, ALA veya alfa linolenik asit, EPA ya da eikosapentaenoik asit ve DHA ya da dokosaheksaenoik asit olmak üzere üç ana özelliklerden oluşur. Bu temel özellikler saçı dolgun ve kalın yaparken içeriden dışarıya saç folikülünün büyümesini artırarak saçın büyümesine yardımcı olabilir. Tofu, soya sütü, buğulanmış soya fasulyesi ve soya takviyeleri omega-3 yağ asitlerinin kaynaklarıdır.

Her zaman dışardan yaptığınız etkileri içerden de destekleyin, dışardan yapılan etkiler saçı içerden yapılanlara göre daha az etkiler.

Bitkilerle Saç Bakımı konulu makaleyi de incelemenizde fayda var.