SAÇ BÜYÜMESİNDE  MÜTHİŞ YİYECEKLER

Saç dökülmesi hem erkek hem de kadınları etkiler. Genetik bir rol oynarken, hormonal dengesizlikler, tiroid bezi, besin eksiklikleri ve vitamin ve mineral eksikliği saç büyümesini engelleyici faktörledir.  Sağlıklı saçlara sahip olmak için  vitamin ve mineralleri içinde barındıran birçok gıda vardır.

Yeterli Esansiyel yağ asitlerini almalısınız

 

Esansiyel yağ asitleri vücudun düzgün çalışması için kritik olan özel yağlardır. Vücudunuz bu yağ asitleri kendisinin üretmesi mümkün değildir, bu yüzden onları içeren gıdaları dışarıdan alması gereklidir.Ceviz, keten tohumu, balık ve avokado gibi esansiyel yağ asitleri, içeren besinleri tüketmek sağlıklı saçlara kavuşmanız da yardımcı olur.

Kolajen üretimi

Kolajen saç tellerini çevreleyen bir maddedir  biz yaşlandıkça kolajen üretimi azaldığı için saçlar daha çabuk kırılır  daha savunmasız olur. Kollajeni artırmak için en iyi yol pahalı yöntemlerin dışında c vitamini tüketimidir. Turunçgiller, çilek ve kırmızı biber gibi c vitamini bakımından yüksek gıdaları tüketmelisiniz.  Günde 250 mg alınına c vitaminin kolajen üretimini artırmaya yardımcı olur.


3. Biotin 

Biotin, B kompleks suda eriyen bir vitamindir, saç ve saç derisi sağlığını teşvik eder.  Biotini içeren besin kaynakları fındık, kahverengi pirinç ve yulaf gibi gıdalardır.


4. MSM ile Keratin Üretim Artışı

 

Keratin (bir saç proteini) üretiminde Methylsulfonylmethane yardımcıları saç foliküllerini güçlendirmek için görev yapar.

Pazı, lahana ve su teresi gibi yapraklı sebzeler, MSM i küçük bir miktarda içerir. MSM in yok olmaması için sebzeleri çiğ tüketmelisiniz.

5. Demir yönünden zengin besinler yiyin 

 

Demir saç büyümesini teşvik eder. Yeşil yapraklı sebzeler, pırasa, kaju fıstığı, kurutulmuş meyveler, incir, çilek içinde bulunur. Vücudunuzun demiri emmesini yardımcı olmak için yeterince C  vitamini aldığınızdan emin olun.

Tiroid bezi 

Hipotiroidi saç inceltmesine neden olur. Bu durumu dengelemek için  iyot açısından zengin yosun, balık gibi deniz ürünleri yemelisiniz.

Genellikle içme suyu flor ve klor, iki kimyasal madde içerdiğinden iyot emilimini önler. Tiroid hastalığından şüpheleniyorsanız kan testi yaptırarak TSH larınıza baktırmalısınız.

B-kompleks vitaminleri ile saçlarınızı gençleştirin.

Biotin ve B6 vitamini içeren B kompleks takviyesini günlük 100 mg aldığınızda kan dolaşımını arttırarak ve saç köklerini besler incelen saçı onarır.

10. E vitamini ile kırılmaları Kırılma

E vitamini hasarlı kırılgan saçları besler ve kırılmasını önler.   E vitamini saç kırılmasını azaltmak için saç tellerini içinde keratin üretimini arttırır. E vitamini yüksek oranda içeren bazı gıdalar arasında ayçiçeği tohumu, badem, çam fıstığı, kuru kayısı, pişmiş ıspanak ve zeytin bulunmaktadır.

11. Biberiye Esansiyel Yağı ile Saç Derisi Sirkülasyonu

 

Biberiye uçucu yağı, yüz yıllardır kafa derisi içindeki kan dolaşımını artırmak için kullanılmıştır. Şampuanınızın içine birkaç damla ekleyebilirisiniz. Daha etkili çözüm için biberiye ve hindistan cevizi yağını eşit ölçülerde karıştırıp kafa derinize masaj yapın. 2 saat bekletin. Saç tipinize en uygun şampuanla yıkayıp durulayın.