SAÇ DÖKÜLMESİ İLE MÜCADELE

Hormonlar saç sağlığı ve saçın yapısında önemli bir rol oynar. Tiroid hormon düzeyinin düşük olması saç dökülmesinin  çok yaygın bir nedenidir. Laboratuar testleri sonucunda tiroid bezleri eksikliğiniz çıkarsa düzenli olarak kontrollerinizi yaptırın doktorunuzun tavsiye ettiği ilaçları kullanın. Tiroid bezinin etkin bir şekilde çalışması için  çinko ve selenyum gibi mineraller gerekmektedir. Stresden dolayı tiroidle ilgili  bir sorun olmuşsa, kortizol seviyeleri değerlendirilmelidir.

Kortizol adrenal bezi tarafından erkek ve kadınlarda salgılanan bir hormondur. Bu bezi stresin hızlı bir şekilde etkilediğini ,  günümüzde yapılan klinik çalışmalarla açıklanmıştır. Kronik stres zamanla bu bezi ve vücudu zayıflatır.  Kronik stres ele alınmalıdır ve böbreküstü bezi saç ve saç derisi sağlığı da dahil olmak üzere, vücut sağlığını korumak için kişinin iyi beslenmesi gerekir. Saç dökülmesinin  altında yatan stresdir. Saç sağlığı için, C vitamini ve B vitamini kompleksi  çok önemli bir yer alır. Alkollü içecekler, işlenmiş gıdalar, şeker ve yapay tatlandırıcıları hayatımızdan çıkararak büyük ölçüde saç folikülü stimülasyon şansını artıracaktır.

Düzenli uyku  saç dökülmesi ile mücadeleye yardımcı olan bir diğer etkendir. Kalitesiz uyku yani derin uyku  eksikliği vücudun kendini onarmak için kullandığı zaman dilimini azaltır. Geç  saatlerde yatarsanız vücudun iyileşme yeteneğini etkilemiş olursunuz. Dışarıdan gelen ortam ışığı veya ışıkları ile yatarsanız  kişinin uyku kalitesini sınırlarsınız.Saç dökülmesi vücudun ihtiyacı olan derin uyku alınmadığında  ortaya çıkan belirtilerden biri olabilir. Rahat bir yatakta düzenli olarak derin bir uyku almalısınız. Uyumaya giderken, odayı gerektiği gibi pencereleri ışıktan yoksun bırakarak odayı ışıktan yoksun bırakmalısınız.

Saç dökülmesi mücadele için ipuçları:

  1. Demir, tiroid, kortizol (genellikle tükürük testleri ile yapılır) ve D vitamini seviyelerinizi  doktorunuza giderek kontrol  ettirin. Değerleriniz anormal ise düzenli olarak ilaç kullanımına başlayınız.
  2. Yüksek potansiyelli multivitamin / multi-mineral alarak vücudunuzu dengelemeye başlayın.
  3. Günlük olarak C vitamini 1.000-2.000 mg ve  5.000 mcg biotin aldığınıza emin olun.
  4. Bir iki günde bir B vitamini kompleksi kullanın. Daha yüksek dozlarda aldığınızda stresi azaltmada yardımcı olduğunu göreceksiniz.
  5. Rafine şeker, tatlılar ve işlenmiş gıdalar kesmelisiniz.
  6. Daha fazla meyve, sebze ve kaliteli proteinleri yiyin.
  7. İyi bir gece uykusu alın.
  8. Vücudu stresle daha iyi baş etmesi için egzersiz, yoga gibi fiziksel çalışmalar yapın.

 

A vitaminin yeterli alınımı  saç ve kafa derisi dahil olmak üzere, vücutta hücre ve dokuların büyümesini ve sağlığını geliştirmek için yardımcı bir anahtardır. A vitamini iki şekilde vücudumuzun teslim alır: bitkisel ve hayvansal kaynaklardan. Sağlıklı saçlar için , kırmızı, sarı ve turuncu meyve ve havuç gibi bazı koyu yeşil yapraklı sebzeler gibi sebzeler tüketin. A vitamini için hayvansal kaynaklar ise karaciğer, balık yağı, yumurta ve güçlendirilmiş süttür.

Saç Dökülmesi ve nedenleri