SAÇ DÖKÜLMESİNE GIDA TAKVİYESİ KULLANMAK

SAÇ DÖKÜLMESİNE GIDA TAKVİYESİ

 

PROTEİN

Saça yeterli protein sağlanması, saçı güçlü ve sağlıklı yapmak için çok önemlidir. Eğer saça yeterli proteini vermezseniz saç kırılgan, sağlıksız, kolay yıpranan bir yapıya sahip olur. Son derece düşük proteinli diyetler saç kaybına neden olabilir. Bu yüzden baklagiller ve fındık gibi vejetaryen kaynakları ile birlikte mükemmel bir protein kaynağı olarak tavuk, hindi, balık, süt ürünleri ve yumurta tercih edin.
Demir

Demir saçlar için özellikle önemli bir mineraldir ve çok az demir (anemi) saç dökülmesi önemli bir nedenidir. Kıl folikülü ve kök bu besin açısından zengin kan kaynağı tarafından beslenir.Demir  azlığında anemi baş gösterir. Bu mineral kıl büyüme döngüsü etkiler, folikül için besin kaynağını bozar ve dökülmeye neden olabilir.  Kırmızı et, tavuk ve balık gibi hayvansal ürünler demirin vücuda hazır alımını, bir yüksek biyoyararlanım ile sağlar. Vejetaryenler mercimek, ıspanak ve brokoli, lahana ve yeşil salata gibi diğer yeşil yapraklı sebzeler de dahil olmak üzere kendi demir depolarını artırabilir.

 

OMEGA-3

Omega-3 yağ asitlerini vücut kendiyapamaz, ve bu nedenle bizim besin yoluyla elde etmemiz gereken önemli yağlardır.Omega 3 kafa dersindeki hücreler için hayati önem taşır. Somon, ringa, sardalye, alabalık ve uskumru ve avokado, kabak çekirdeği ve ceviz gibi bitkisel kaynaklardan  ve yağlı balıklardan sağlanabilir

 

Sağlıklı kendini dış etkilere karşı koruyabilen yıpranmayan kırılmayan canlı saçlar ancak düzgün beslenme ile gerçekleşir. Unutmayın sağlıklı saç sadece parlar.Saçlarınız içinde  gıda takviyesi gereklidir.