SAÇ KALINLAŞTIRAN BESİNLER SAÇLARI KALINLAŞTIRMA

SAÇ KALINLAŞTIRAN BESİNLER

 

Saçı kalınlaştırma konusuna genel bakış

İki faktör saç kalınlığını belirler: saç köklerinin kalınlığı ve kafa derisi üzerinde saç foliküllerinin sayısı.Genetik saç kalınlığında bir rol oynarken, aynı zamanda yemek yiyecekler sizin kafa derisi üzerinde saç foliküllerinin sayısını ve boyutunu etkiler. Çeşitli gıdalar vitaminler  kalınlığı ve saç genel sağlığını geliştirmek için mineraller içerir.

Baklagiller

Siyah fasulye

Baklagiller biotin, saç büyümesi için gerekli bir B-kompleks vitaminini içerir.Insanlar nadiren ciddi biotin eksiklikleri varken, diyetlerde saç kaybı ve saç  inceltme biotin eksikliğinin sonucunda olur.Çorba, salata ve biber siyah fasulye, nohut veya mercimek ekleyerek biotin alımını artırın.

Somon

Taze somon Kesme olarak tercih edin

Somon, protein ve omega-3 yağ asitleri, sağlıklı saçlar için gerekli besinleri içerir. Bu besinlerin ikisinde de saç büyümesini ve kalınlığı teşvik ediyoruz.Ince, kırılgan saçlar ve saç dökülmesine omega-3 yağ asitleri ve protein eksiklikleri yol açar. Pişmiş veya ızgara somon porsiyon 29,4 g protein ve omega-3 yağ asitlerinin 2.09 g içerir.Somon omega-3 yağ asit içeriği bu besin için ABD önerilen günlük alımının 87.1 oranında temsil eder.

Havuç

Kalın saç sürekli büyümesi için sağlıklı bir saç derisi gerektirir. Havuç, sağlıklı saç derisini tutar ve incelme gelen saç köklerinin engelleyen A vitamini içerir. Bir aperatif olarak çiğ havuç yiyin veya günlük bazda daha fazla A vitamini almak için salataya kıyılmış havuç ekleyin.

Kuruyemiş

Macadamia fındık

Somunlar kafa derisi sağlığını geliştirmek için selenyum ve omega-3 yağ asitleri ile birlikte, yüksek protein seviyelerini ihtiva etmektedir. ABD Tarım Bakanlığı tarafından bildirilen  fındığın bir fincanı, protein 19.05 g ve selenyum 2,549.6 mg içerir.Omega-3 yağ asitleri ile fındık örnekleri  ceviz fındık, fıstık ve macadamia fındık içerir.

Süt Ürünleri

Peynir

Kalsiyum kalın, dolgun saçlar yaratmak ve  saç büyümesine katkıda bulunmaktadır. Süt ürünleri de saç kalınlığının arttırılması ve saç büyümesini teşvik etmek için idealdir, protein içerir. Içme sütü veya peynir ve yoğurt yiyerek diyetinize süt ürünleri ekleyin.Kalsiyum dolu dondurma bile bir tabakta sağlıklı saça teşviğe yardımcı olur.

Fıstık Ezmesi

Yüksek protein seviyelerinin yanı sıra, fıstık ezmesi da çinko ihtiva eder. Çinko saç büyümesini ve onarımını destekler ve saç köklerinin etrafında petrol üretimini normalleştirir. Diyetler Saçınızın genel kalınlığını azaltarak, saç dökülmesi çinko eksikliğiyle birlikte hızlanır.Saçınızın sağlığını geliştirir, sağlıklı bir atıştırma için kereviz, elma dilimleri veya tam tahıllı ekmek fıstık ezmesi ekleyin.Çinko  hızlı saç büyümesini teşvik eder, bu yönce çalışmalar çinko almayan grupla alan grubun karşılaştırılması ile ortaya çıkmıştır. Daha hızlı ve sağlıklı saça sahip olan çinko kapsülü yutan grupla diğer almayan grup karşılaştırılmış almayan grupta saçın yavaş uzamasına ek olarak bir de saç kırılmaları gözlenmiştir.

  Saç Dökülmesi ve nedenleri