SAÇ KAYBINDA ÖNEMLİ VİTAMİN , MİNERALLER VE ELEMENTLER

Saç dökülmesine karşı vitamin mineral ve besinler

Omega-3 yağ asitleri
Beyni, omega-3 yağ asitleri  besler. Temel besin , saç ve kafa derisi hücre zarlarını, köklerini besleyici ve sağlıklı saç büyümesini teşvik edicidir. Ayrıca,  kopmayı engeller, saçınıza esneklik kazandır. Maalesefvücut kendi omega 3 yağ asitleriniüretemez ; ne olursa olsun besinlerle dışarıdan almanız gereklidir.

Gıdalar: Keten tohumu, ceviz, somon, ton balığı, lahana, Brüksel lahanası, kolza yağı.

Çinko
Doku büyümesi ve onarımın arttırılması,  kafa derisine ve saçın deriye tutunmasına yardımcı olur. Ayrıca vücuttaki hormonları (testosteron dahil) düzenler ve saç büyümesine yardımcı olur.Kafa derisi üzerinde yağ salgılayan bezlerin üretimini korumaya yardımcı olur. Testosteron düzeyi yüksek olması aslında saç dökülmesi ile bağlantılıdır.

Gıdalar : Nohut, buğday tohumu, istiridye, sığır eti, dana karaciğeri, biftek.

Protein

Saçınız hemen hemen saf bir proteindir. Yüksek kaliteli, doğal olarak oluşan protein açısından zengin bir içeriğe sahip besinleri tüketmelisiniz.

Gıdalar:  yoğurt, yumurta sarısı, lahana, yer fıstığı, fasulye, bezelye, mercimek, tofu, tavuk, hindi.

Demir
Yeterli demir tüketmekle, saç derinizin sağlıklı dolaşımı olduğunu unutmayın. Demir sayesinde vücudun hücrelerine kan gider. Demir eksikliği yaşanırsa ihmal edilirse kan saç büyümesi  için kafa derisine yeterince oksijen taşıyamaz.Araştırmalara göre birçok doktor demir eksikliği anemisi  tedavisiyle saç büyümesiarasında bir artış bir ilişki olduğunu gördü.

Yiyecekler: Koyu yeşil yapraklı sebzelerde, kepekli tahıllar, baklagiller, kırmızı et, hindi, yumurta sarısı, istiridye, midye, istiridye.

Vitamin A ve C
vitaminler hem sebum oluşumu sağlar, hem saç foliküllerini çıkarır. Ayrıca, C vitamini  demir miktarının emilimini artırır. Biraz  A vitamini kafa derisi için iyi olsa da, bir gün de 15.000 ‘den fazla IU bir saç dökülmesini teşvik edebilir, erkekler için önerilen günlük doz  5.000 IU .

Gıdalar: Pazı, ıspanak, brokoli, tatlı patates, kabak.

Magnezyum
Magnezyum vücutta dördüncü en bol bulunan mineral ve ulusal sağlık  enstitüsü göre,  300’den fazla biyokimyasal reaksiyonsaç büyümesi için gereklidir denildi. Yetişkinlerin% 68’i vücutta artan inflamasyonunun sebebinin mg  yeterince alınmadığını göstermektedir. Diğer bir sonuçsa saç dökülmesidir. Magnezyum eksiklikleri kadınlarda ve erkeklerde saç dökülmesi ile bağlantılıdır.

Gıdalar : Badem, ıspanak, kaju fıstığı, mercimek, kahverengi pirinç, pisi balığı.

Selenyum
Vücuttaki bu iz miktarda ki element üreme, metabolizma, DNA sentezi ve bağışıklığı düzenleyen selenoproteinleriyapar, ayrıca selenyum yeni büyümeyi teşvik etmek için saç köklerini uyarır.Selenyum, saç folikülü anormallikleri, yavaş büyüme ve saç kaybına yol açar.

Gıdalar: Brezilya fındık, ton balığı, pisi balığı, karides sardalye, jambon.

Yukarıda  anlatılanlar sadece temel vitaminler ve minerallerdir. Vücudumuz kompleks bir yapıdır ve iz miktarda element bile bir çok reaksiyonu yönlendirir.Bu yüzden ayrıntılı bir tetkik yaptırmalısınız ayrıca kullanacağınız vitaminlerin doğal olmasını tercih edin. Saç kaybında vitamin çok önemlidir unutmayın.

Bitkilerle Saç Bakımı