SAÇ UZAMASINI ARTTIRAN HIZLANDIRAN BESİNLER

SAÇ UZAMASINI ARTTIRAN BESİNLER

Günlük alımın önerilen miktarı karşıladığından emin olun ( C vitamini) . bir C vitamini eksikliği olması kırılmaya eğilimli, kuru, donuk ve zayıf saçlara neden olabilir.

  • Vücudunuz kollajen, yeni saç hücrelerinin üretimi için gerekli bir lif oluşturmak için C vitaminini kullanır. C vitamini olmadan, vücudunuzun demiri de emmesi  zaman alacak, bu yüzden size demir açısından zengin gıdalar ile birlikte özellikle, günlük doz  c vitamini almak iki kat önemlidir.
  • C vitamini İyi kaynakları  başında turunçgiller, ananas, çilek, guava, brokoli, lahana, biber ve sayılabilir.

 

Saç dökülmesini önlemek için B vitaminleri alın. B vitamini takviyeleri ve topikal uygulamalar saç büyümesini hızlandırmak için çalışır. Aşağıda da bu konunun daha ayrıntıları anlatılmaktadır

  • Riboflavin ve biotin aslında sağlıklı saçlara birçok yararı olabilir, az bilimsel kanıt olmamasına rağmen, bu vitamin eksiklikleri saç dökülmesi veya incelmesi neden olabilir. Kendi başınıza herhangi takviyesi almadan önce doktorunuza danışın saç dökülmesinin bir B vitamini eksikliği dışında bir şey yüzünden de oluşabileceğini unutmayın.
  • B vitaminleri İyi kaynakları deniz ürünleri, ıspanak, yulaf ezmesi ve diğer tam tahıllar, soya ürünleri, yağsız süt, yağsız et, muz, mercimek, (cilt) patates, bezelye, pancar, brokoli, enginar ve sayılabilir.

 

Diyet değişiklikleri hakkında gerçekçi beklentilere sahip olmak. Diyetiniz zaten büyümüş saç etkilemeyebilir ama yeni büyüyecek saçı etkileyecektir.  Diyeti değiştirmek çok daha kısa bir süre içinde saç büyümesini etkileyen bir süreç olsa bile saçta diyet etkilerinin görünür olması için 6 ay kadar sürebilir.

 Bitkilerle Saç Bakımı

Saç Dökülmesi ve nedenleri