SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN ALTIN KURALLAR

Kişilerin gündelik hayatlarında sorunsuz ve daha sağlıklı olabilmesi için pek çok konuya dikkat etmesi gerekmektedir. Dikkat etmek ile birlikte günlük yaşamında alışkanlık haline getirerek, daha da uzun ömür ile yaşamak mümkün olmaktadır. Her yaş için belirli altın kurallar ile sağlıklı olunabilmektedir. Kişisel temizlikten saglikli-yasamin-altin-kurallariuyku süresine, beslenilen gıdalardan strese kadar pek çok konu kişileri etkilemektedir. Vücudun kendi has bir düzeni olmakta ve bu düzenin dışına çıkmak kişileri zora sokmaktadır. Bu yüzden sağlıklı yaşam için altın kurallar ile birlikte en ideal hayatı yaşamak kişilerin elinde olmaktadır. Sağlıklı yaşam aslında ideal kilo ya da vücut kitle indeksinin bire bir uymasından geçmemektedir. Bir kişinin sağlıklı yaşaması için beslenme düzeninin iyi olması gerektiği kadar, ruhsal açıdan da sağlıklı olması gerekmektedir. Bu yüzden sizler için bizde sağlıklı yaşam için altın kurallar başlığı altında bir konu derledik.

Sağlıklı Yaşam İçin Yapılması Gerekenler

  1. Sağlıklı yaşam için yapılması gerekenler arasında ilk olarak dikkat edilecek nokta temiz hava olmaktadır. Yemeden ya da içmeden kişiler bir süre yaşasa da temiz hava olmadan bir gün sonrasında sıkıntı yaşamaktadır. Kişilerin içlerine çektikleri oksijen bir insanın kendini iyi hissetmesine yardımcı olmaktadır. Vücudun dayanıklılığı temiz hava ile bir oran içerisinde olmaktadır. Hücrelerin taşıdığı oksijen eğer az olursa; damar sertliği, kanser, şeker gibi ciddi hastalıkların meydana gelmesine neden olmaktadır. Hücrelerde ki oksijen temiz hava ile doldurularak, vücudun daha sağlıklı olunmasında yardımcı olacaktır. Ayrıca;
  • Temiz hava algının açılmasına ve buna bağlı olarak öğrenmenin açılmasına,saglikli-beslenme
  • Bazı alerjik durumların azalmasına,
  • Kan basıncının düşmesine ve vücudun fonksiyonlarının normale dönmesine,
  • Enfeksiyonlara karşı vücudun direncinin artmasına,
  • Son olarak kişilerin sakinleşmek ve dinlenmek için beyin fonksiyonlarının daha düzenli olmasına yardım ederek, kişilerin iyi hissetmesine olanak sağlamaktadır.
  1. Bir diğer altın kural ise doğanın anası olarak bilinen güneşten alınan ışınlardan geçmektedir. Güneş ışınlarının fazlası zarar olarak bilinse de, aslında insan vücudu ve gelişimi için önemli olmaktadır. Ayrıca;
  • Vücuttaki kolesterolün D vitaminine dönüşmesinde güneş ışınları büyük rol oynamaktadır.
  • Vücudu koruyan akyuvarların sayısını arttırır.
  • Tansiyonu dengede tutar, yüksek tansiyona sahip kişilere iyi gelmektedir.
  • Bakteri ve virüs oluşumunu engellemektedir.
  1. Sağlıklı yaşam için altın kurallardan biri de ölçülü beslenmek olmaktadır. Beslenmenin önemi herkes tarafından bilinmekte ve buna göre hareket edilmesi gerekmektedir. Ancak bu herkes tarafından dikkate alınmamaktadır. Yenilen yemeklerin ne olduğundan ziyade, ne ölçüde yenildiği aslında önemli olan nokta olmaktadır. Her türlü sağlıklı ve dengeli bir yaşam için kişilerin kendilerini bilerek hareket etmeleri beslenme-ile-saglikli-yasamgerekmektedir. Ayrıca besin konusunda ölçülü davranacak kişilerin;
  • Kişilerin hastalıklarını ve alerjik sorunlarını bilerek buna göre beslenmeleri ve kendilerine zarar verecek besinleri yememeleri gerekmektedir.
  • Özellikle sabah ve öğle besinlerini daha sağlam, akşam yemeklerini ise daha az ve ölçülü yemek gerekmektedir.
  • Bir öğün içerisinde çok çeşit yemek yemek zararlı olmaktadır. Belirli ve sağlıklı yemeklerin yenmesi daha iyi olmaktadır.
  • Yemek alışkanlıklarında en önemli olan noktalardan biri de beslenme düzeninin saatleri olmaktadır. Hangi saatlerde ne yenmesi gerektiğine karar verilmeli ve hep aynı saatlerde yenmeğin yenmesi gerekmektedir.
  • Yenilen yemekten keyif alınması demek kişinin mutlu olması anlamına da geleceğinden ölçülü beslenmek mutlu etmektedir.
  1. Kişilerin en iyi tedavi yöntemi hem zihinsel hem de bedensel olarak dinlenmekten geçmektedir. Kişilerin stres ve yorucu hayatlarında kendileri için bir şeyler yapmak ve dinlenmek iyi hissettirmenin yanı sıra hasta olunmamasına da yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra, kişilerin özellikle gece 23.00 ile sabah 05.00 saatleri arasında uyuması vücudun tamamen dinlenmesine ve zinde olmasına neden olmaktadır.saglikli-yasam
  2. Sağlıklı yaşam için altın kurallardan bir diğer önemli olan maddesi ise diyet olmaktadır. Aslında diyet ilk başta kişileri korkutsa da, bu düzene alıştıktan sonra diyet yerine sağlıklı yaşam adı verilmektedir. Küçük örnek bir diyet listesi aşağıda anlatılmaktadır.
  • Sabah: tahıl, iki meyve, ceviz ya da fındık, protein ürünler ve sebzeler sabahları tüketilmesi gereken ürünler
    arasında olmaktadır. Sabah kahvaltıları ne kadar iyi yapılırsa, kişilerin gün içerisinde çok fazla acıkmamasına yardımcı olmaktadır.
  • Öğlen: yüksek protein içeren yiyecekler, sebzeler ve salata.
  • Akşam: kırmızı ya da beyaz et, çorba, az miktarda karbonhidrat ve salata.
  • Bu besinlerin yanı sıra ara öğünler ile metabolizma daha hızlandırılarak kişilerin çok acıkmadan vücuda yağ ya da şeker yüklenmeden kolaylıkla diyet yapılmaktadır.
  1. Bir diğer altın kural ise vücudun en çok ihtiyaç duyduğu sıvı olan su tüketimi olmaktadır. Vücudun her saglikli-yasam-icinfonksiyonunda su kullanılmakta ve en ufak bir su kaybında kişilerin büyük sorunlar yaşamasına neden olmaktadır. Normal bir gün içerisinde kişilerin 1,5 ila 2 litre arasında su tüketmesi gerekmektedir. Tüketilen su metabolizmanın dengelenmesine, toksit atılmasına fazlası ile yardımcı olmaktadır. Özellikle yemekten önce ve sonra su içilmesi özellikle sindirim için çok fazla büyük bir rol oynamaktadır.
  2. İnsan vücudunda yer alan kemiklerin çoğu oynar kemikler olduğundan, kişilerin egzersiz yapmaları sağlık açısından çok önemli olmaktadır. Egzersizin pek çok yararı bulunmaktadır. Bunlar;
  • Kanda yer alan kolesterolü ve yağı dengeler.
  • Nabzı ve tansiyonu düzenlemektedir.
  • Solunum yollarının açılmasına ve buna bağlı olarak vücuda daha fazla oksijen girmesini sağlamaktadır.
  • Eklemlerde ki esnekliğin artmasına yardımcı olarak, vücudun hamlamasını önlemektedir.
  • Beyin merkezinde yer alan iştah bölümünü kontrol altına almaktadır.
  • Kasları güçlendirir, damarlarda ki kan dolaşımını hızlandırmaktadır.
  • Oksijen akımını hızlandırmaktadır ve buna bağlı olarak sinirlerin ve dokuların beslenmesine yardımcı olmaktadır.