SAĞLIKLI YAŞAM ÖNERİLERİ

Kişilerin bu hayatta en çok önem verdiği ve dikkat ettiği nokta sağlıkları olmaktadır. Kişiler sağlıklarının hep yerinde olacaklarını düşünseler de, kişilerin her durumda kendilerine dikkat etmeleri ve sağlıklarını korumaları gerekmektedir. Aslında çok kolay gibi gözükse de, kişilerin hastalıklarına ya da sorun yaşadıkları durumlara göre beslenme ve hayat şartlarını ona göre düzene sokmaları daha etkili olmaktadır.

Sağlıklı bir yaşam yapılması gereken aslında günlük hayatta yapılması gereken basit ve kolay uygulamalardan saglikli-yasamgeçmektedir. Nasıl bir ortamda yaşanırsa yaşansın, kişilerin kendileri için yapmaları gerekenleri her zaman yapması ve buna göre yaşaması gerekmektedir. Sağlığın en birinci temeli temizlikten geçmektedir. Hem ortam temizliği hem de vücut temizliği ne kadar iyi yapılırsa kişiler bir o kadar sağlıklı olmakta ve yaşadıkları ortamdan keyif almaktadırlar. Bunun gibi pek çok sağlıklı yaşam önerileri bulunmaktadır. Bu öneriler çok uç olmamak ile birlikte her insanın kendi ve etrafında ki kişiler için dikkat etmesi gereken hususlardan geçmektedir. Bu önerilere dikkat edildiği ve uygulandığı takdirde kişilerin sağlıksız olmaması için pek bir neden olmamaktadır. (Belirli hastalıklar hariç.)

YAŞAM ÖNERİLERİ

  1. TEMİZLİK

Kişilerin yaşadıkları ortamın temiz olması demek; mikrop kapma, bakteri oluşumu gibi pek çok hastalığın oluşmaması demek olmaktadır. Aslında çok basit gibi dursa da, pek çok ölüm nedeni bu sebeplerden oluşmaktadır. saglikli-yasam-icin-temizlikEski dönemlerde veba, tifo gibi hastalıklarda da mekân pisliğinden kaynaklanmaktadır. Bunu önlemek için yaşanılan ortamın elverişli ve temiz olması gerekmektedir. Temizlik sadece yaşanılan ortamdan geçmemektedir. Kişilerin vücut temizliği de bir o kadar önemli bir ayrıntı olmaktadır. Giyilen kıyafetlerin, el ve tırnak bakımının, ağız ve diş sağlığının iyi olması demek kişinin de kendini iyi hissetmesine neden olmaktadır. Bu durumlarda başkasına da hastalık bulaştırma riski ortadan kalkmaktadır.

  1. SAĞLIKLI GİYİNME

Giyinme ile ilgili bilgi her ne kadar temizlik kısmında verilse de, sağlıklı giyinme konu olarak biraz daha farklı olmaktadır. Giyilecek kıyafetler hava, sıcaklık ve mevsim şartlarına göre farklılık göstermekte ve buna göre dikkat edilmesi gerekmektedir. Kıyafetlerin alerji yapmamasına, cildi tahriş etmemesine göre seçilmeli ve buna göre kullanılması gerekmektedir. Bunun yanı sıra kış aylarında daha sıcak tutacak ve üşütmeyecek, yaz aylarında teri emecek ve kişilerin kokmasını engelleyecek kıyafetlerin tercih edilmesi doğru olmaktadır.

  1. BESLENME

Aslında sağlıklı yaşam önerileri arasında en çok önem verilen bir diğer konuda beslenme olmaktadır. saglikli-yasam-icinBeslenmenin doğru yapılması vücudun gelişimi tamamlanmakta, obezite gibi sorunlar önlenmekte, organların işlevlerini daha iyi yapılmaları sağlanmaktadır. Vücudun her besine ihtiyacı olmaktadır. Ancak bu ihtiyacı doğru ve dengeli bir şekilde tamamlamak gerekmektedir.

  • İlk olarak süt ve yoğurt grubu ile başlayalım. Bu grupta yer alan her ürün hem pek çok vitamin açısından zengin olmakta hem de protein açısından sağlıklı olmaktadır. A, B2 ve B12 vitaminleri açısından zengin olup, vücudun kemikler için gerekli olan kalsiyum ve fosfor ihtiyaçlarını da karşılamaktadır.
  • Et, balık gibi protein grubunda ise tamamen protein yer almaktadır. Uzmanlarında söylediği gibi beyaz et ve kırmızı etin birbirinden farklı faydaları olmakta ve her hafta mutlaka ikisinin de tüketilmesi gerekmektedir. B vitamini açısından zengin olmak ile birlikte yağ, çinko ve demir de içermektedir.
  • Kuru fasulye, nohut, mercimek gibi kuru bakliyatın da kendine has yararları bulunmaktadır. Bunlar aynı et grubunda yer alan vücudun ihtiyacı olan yağ, demir ve çinko içermektedir.dengeli-beslenme
  • Günün her öğünü ve saati yenmesi uygun görülen bir diğer besinler ise sebze ve meyveler olmaktadır. Sebze ve
    meyveler, vücudun kalsiyum, demir, magnezyum ve diğer mineral kaynakları olmak ile birlikte A, B, C ve E vitamin ihtiyaçlarını da karşılamaktadır.
  • Son olarak tahıl grubu da vücudun karbonhidrat alarak enerji almasına yardımcı olmaktadır. Enerjinin yanı sıra bazı karbonhidratlar da B vitamini de bulunmaktadır.
  1. HAREKETLİ YAŞAM

Düzenli bir şekilde egzersiz yapan kişilerin hayat kaliteleri artmakta, kendilerini daha iyi hissetmekte ve daha genç gözükmektedirler. Çok yoğun çalışanlar bile gün içerisinde yarım saatlik bir yürüyüş ile kendilerini daha iyi hissetmektedirler. Hem kendilerine zaman ayırtmakta hem de daha sağlıklı olmaktadırlar. Egzersiz vücudun daha saglikli_yasam_icin_onerileriyi çalışmasına yardımcı olmak ile birlikte hamlamasına ve en ufak bir hareket kişinin yorulmasını önlemektedir.

  1. STRES İLE BAŞA ÇIKMA

Sağlıklı yaşam önerilerinden sonuncusu stres ile başa çıkmak olmaktadır. Bunun nedeni ise, kişilerin hayatlarında ki sorunları dert edip, sürekli onu düşünmesi belirli bir sonra hem ruhsal hem de fiziksel olarak kişileri olumsuz etkilemektedir. Uyku bozuklukları, mide rahatsızlıkları, baş ağrısı gibi sorunlar başlıca nedenler olmaktadır. Bunun için stres ile başa çıkmak gerekmektedir. Kişilerin tercihlerine göre isterler ise bunu kendileri başarmakta isterler ise bir psikolojik destek ile hayat kalitelerini artırmaktadır.